לגדל את הגבינה הטבעונית שלי

השנה האחרונה הכניסה רבים מאיתנו למטבח, וגרמה לרבים מאיתנו לרצות ללמוד ולהכין בעצמנו חלקים גדולים יותר מהתזונה שלנו.

אני מאוד אוהבת תהליכי הכנה ארוכים, לא מבחינת כמות העבודה, אלא מה שנקרא SLOW FOOD.

להסתמך על המשאבים העצמיים שלנו, ללמוד להכין לעצמנו עוד ועוד חלקים מהתזונה שלנו, להסתמך פחות על מקורות חיצוניים שיכינו לנו, יבשלו לנו, ימכרו לנו. יש משהו מאוד מספק, ממלא, יצירתי ומשמח להכין כמעט מאפס (בכל זאת צריך לרכוש חומרי גלם בסיסיים) את המזון שלנו, יש לו אנרגיה מיוחדת, הוא יוצא הכי טעים כיוון שאנחנו מתאימים אותו לטעם האישי שלנו, הוא עובר דרך הידיים שלנו ו"גדל" בעזרתנו ועם תשומת הלב שלנו.

גבינה טבעונית

אז אחרי שלמדנו להכין לחם שווה ללא גלוטן (היכנסו לקישור הירשמו וקבלו את הקלטת הסדנה והמתכון),
כדאי גם שיהיה מה למרוח עליו, כדאי שיהיה סופר איכותי, בריא, בעל ערך תזונתי גבוה, מפנק, משמח להכנה והכי חשוב – טעים!! 

תהליך הכנת גבינות טבעוניות, יוגורט וחמאות טבעוניות-פרוביוטיות, אהוב עלי תמיד. אני אוהבת תהליכים רב-שלביים, אוהבת לראות את חומר הגלם מתפתח, משתנה, לראות את החומר עובר טרנספורמציה – זה אלכימיה. מבחינה אנרגטית, מזון שאני מכינה לעצמי מרגיש לי יותר "חי" אנרגטית, נותן לי תחושת בטחון גדולה יותר שאני יכולה להסתמך על משאבים עצמיים, לדאוג לעצמי ולהזין את עצמי במלאות.

גבינות טבעוניות הכי "מדליקות" אותי במובן הזה, כל שלב מבקש "התעסקות" קצרה וחיכיון ארוך. השריות, התססות, החמצות, הקרשות… כל חומרי הגלם שאני משתמשת בהם הנם חומרי גלם מלאים, טבעוניים ואיכותיים, ללא חומרים משמרים ומקצרי תהליכים. 

מזונות שאנו מעבירים אותם תהליכי התססה מייצרים לנו פרוביוטיקה תוצרת בית.

מה הם מזונות מותססים: מזונות שעברו תהליך תסיסה על ידי חיידקים אנאירוביים (חיידקים המתרבים ללא נוכחות חמצן). זה יכול להיות כל מזון שהוא, ירק, פרי, חלב, צמחים, תה, קפה ואפילו בשר. החמוצים, המלפפונים הכבושים והעגבניות הכבושות המפורסמות הם דוגמא טובה למזון מותסס כמו גם היין, הגבינה, החומץ, המיסו ועוד.

המושג "פרוביוטיקה" פירושו "בעד החיים". היתרונות לאכילת מזונות מותססים גדולים במיוחד: הם מכילים פי 100 יותר חיידקים פרוביוטים ידידותיים מאשר בתוסף תזונה ומעשירים את הפלורה הטבעית של מערכת העיכול שלנו. יחד עם כמות גדולה של אנזימי עיכול מזונות פרוביוטים מאזנים את רמת החומציות של הקיבה ומסייעים לספיגה טובה יותר של המזון. הם מסייעים בניקוי רעלים מהגוף, פירוק מתכות כבדות, נטרול רעלנים ועוד ועוד.

מרוב שנהיה לנו הרבה מתכונים נהדרים ללמד ולהעביר הלאה, יצרנו שתי סדנאות זום אינטראקטיביות ואולי אף תהיה בהמשך סדנה שלישית.

במפגש הראשון נלמד להכין 3 גבינות אגוזים שונות, גבינה בסגנון ריקוטה מחלב שקדים, גבינת קשיו בסגנון לאבנה וגבינת מקדמיה עם עשבי תיבול. כל הגבינות נפלאות, נוסו ודוייקו לשלמות. נלמד גם להכין נוזל פרוביוטי (רג'ובילאק) שניתן להתסיס איתו גבינות וקרקרים נפלאים מגרעינים וזרעים בלבד.

במפגש השני נלמד להכין מיונז טבעוני, יוגורט טבעוני מדהים מקשיו, חמאה טבעונית, וממרח זוקיני נפלא.

בקישור הזה תמצאו את כל הפרטים לגבי המפגש הראשון
בקישור הזה תמצאו את כל הפרטים לגבי המפגש השני