בואו נראה את האמת - קקאו חי היא בחירה משנת חיים

רבות דובר ונחקר על הסגולות התזונתיות של קקאו חי (נא) אל מול קקאו תעשייתי – ההבדלים הם עצומים! קקאו חי אינו מחומם ומעובד והנו מזון-על המזין את גופנו הפיזי האנרגטי והרוחני.
בתהליך הייצור של שוקולד תעשייתי הקקאו מעובד במשך שעות ארוכות ומחומם בטמפרטורות מאוד גבוהות. תהליכי החימום והתיעוש הללו הורסים לחלוטין את האוצרות התזונתיים שיש בו. הם מפרקים את מבני השומן הטבעיים והופכים אותם לשומני טראנס מזיקים לגוף האדם. הם הורסים את הויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון שבקקאו, והופכים את התאוברומין (המעורר הטבעי והאיכותי שבקקאו) לקפאין (משום כך בקקאו תעשייתי יש כמות גדולה של קפאין ובקקאו החי יש כמות זניחה לחלוטין של קפאין).
קקאו נא (חי) הרי נחשב למזון האלים, ולא בכדי. קקאו חי הנו אחד מהמזונות הכי מורכבים מבחינה כימית בעולם ומכיל כ-300 תרכובות כולל: חלבון, שומן, פחמימות, סיבים, ברזל, אבץ, נחושת, סידן, אשלגן ונוגדי חמצון (בריאות הלב וכלי הדם, הגנה מפני רעלים, שיפור מחזור הדם, הסדרת פעימות הלב ולחץ הדם). מקור עשיר למנגן (עוזר בחמצון הדם), מקור עשיר למגנזיום (איזון כימיית המוח, בניית עצמות חזקות, מרפה שרירים ומספק תחושת רוגע), עשיר בגופרית (חיזוק השיער והציפורניים, עור חלק ואנטי-אייג'ינג). קקאו נא עוזר לגוף לשקם את עצמו ומגן עליו מפני רעלים ורדיקלים חופשיים. הוא מכיל תרכובות כימיות מאוד מסוימות, חומרים אלה הנם נוגדי דיכאון ומשתחררים בדם במצב של התאהבות. וזהו רק על קצה המזלג!

אולם, מה שרובנו עדיין לא מודעים לו זה איך הבחירה שלנו בקקאו תעשייתי-מעובד או בקקאו חי משפיעה על חייהם של רבבות ילדים ומבוגרים.
מערב אפריקה ואמריקה הלטינית הנם אזורי הגידול העיקריים של הקקאו בעולם.
70% מכל הקקאו התעשייתי בעולם מיוצר באפריקה בתנאי עבדות, בדרך כלל על-ידי ילדים בתנאי ניצול מזעזעים.
45% מכל השוקולד הנצרך בארצות הברית וברחבי העולם מיוצר מפולי קקאו המגודלים בחוות קקאו בגאנה ובחוף השנהב. מה שמעט מאוד אנשים מודעים לו זה שהשוקולד שהם אוכלים מגודל בחלק גדול מהחוות האלו על-ידי ילדים עבדים (קישור ל-Case Study).
האתר FOOD EMPOWERMENT PROJECT (פרויקט העצמת מזון) בדק את נושא "עבודת ועבדות ילדים בתעשיית השוקולד". לטענתם ארצות מערב אפריקה, בעיקר חוף השנהב וגאנה מספקות מעל 70% מכלל הקקאו בעולם. הקקאו אותו הם מגדלים נמכר לרוב חברות השוקולד, ביניהן הגדולות ביותר בעולם. קומץ ארגונים ועיתונאים חשפו בשנים האחרונות את השימוש הנפוץ בעבדים ילדים בחוות הקקאו באזורים אלו, מה שגרם לתעשייה להפוך לחשאית הרבה יותר ולאסור על עיתונאים גישה לחוות הקקאו בהן מתרחשת אלימות ומופרות זכויות אדם. בעוד תעשיית השוקולד גדלה במהלך השנים, כך גם הדרישה לקקאו זול. מגדלי הקקאו משתכרים בממוצע 2$ ליום, הכנסה שהנה מתחת לקו העוני, כתוצאה מכך הם פונים להעסקת ילדים על מנת להישאר תחרותיים בשוק. ברגע שהילדים נלקחים כעבדים לחוות הקקאו הם חווים תנאי העסקה מחפירים ואלימים, הם לא יראו את משפחותיהם לשנים רבות, אם בכלל. (התמונה עגומה וקשה אף יותר, מי שרוצה להתעמק בפרטים מוזמן להיכנס לקישור לכתבה).

לעומת זאת, קקאו חי מגיע הישר משבטי ילידים העוסקים באומנות הקקאו המקודשת מזה אלפי שנים.
עבורם עצי הקקאו קדושים, וניתנו כמתנה לאנושות על מנת להזכיר לנו את תדר הלב, הטבע ואמא אדמה.
צריכת קקאו חי מעודדת סחר הוגן ובר-קיימא, התמורה עוברת ישירות למגדלים, מתקיים פיקוח על תהליכי גידול והפקה הוגנים ואורגנים ונשמרות שיטות הגידול ותהליכי העיבוד המסורתיים.
יתרון נוסף הנו האספקט האנרגטי – קקאו יכול להתגבש ולהתמצק לקריסטלים. קריסטלים הנם אנרגיה נטענת! כלומר, קריסטלים של קקאו חי נטענים בכל דבר שהם נחשפים אליו! משלב גידול הפרי כל הדרך עד לאדם שטועם אותו. המסע הכולל של הקקאו – מהאדמה וכל הדרך עד הייבוש והכבישה – כשנעשה מתוך מודעות וכוונה טהורה, אנו מקבלים בסוף חומר גלם טהור ומוטען בתדר גבוה.

קקאו חי

האחריות למצב הזה הנה שלנו. של כל אחד מאיתנו אשר התעורר לתובנה המהותית הזו. שוקולד טבעוני ושוקולד אורגני אינו מיוצר בהכרח מקקאו חי. אבחנה זו הנה חשובה מאוד! רבים מאיתנו עדיין חושבים שהבחירה הנכונה היא בשוקולד "בריא".. טבעוני.. מריר 70% מוצקי קקאו, 90% מוצקי קקאו… אין זה משנה כלל!! הבחירה בבריא וטבעוני אינה מעידה כלל על קיימות.
תנאי העבדות הקשים והמזעזעים בהם מועסקים ילדים ואנשים צעירים באפריקה ואמריקה אינה בריאה ואינה "טבעונית". הבחירה הצרכנית הבאמת פשוטה שלנו יכולה לחולל שינוי עצום בעולם. שהרי שוקולד הוא אולי המזון הכי אהוב על פני כדור הארץ. והשינוי היחידי שעושה את ההבדל הממשי הוא השינוי שאנו מתחילים בתוכנו.

אז איך נדע ממי לקנות?
אני קונה את כל הקקאו החי שאני יוצרת איתו מ"קקאו טבעי". הקקאו שהם מביאים נבחר בקפידה ומקיים סחר הוגן, הם היבואנים הותיקים ביותר בארץ והיחידים שאני מכירה באופן אישי ויודעת כמה כוונה ויושרה יש מאחורי המילים והכוונות שלהם.

ואחרי שקנינו מה נעשה איתו?
אז קבלו בבקשה מתכון שווה לסיום

פרליני שוקולד חי ושמח

פרליני שוקולד חי

חומרי גלם:
120 גרם עיסת קקאו אורגני נא
70 גרם חמאת קקאו אורגני נא
80 גרם מייפל טהור
קמצוץ מלח ים אטלנטי

1/2 כפית תמצית וניל טהורה

אופן ההכנה:
1. לקצוץ את עיסת הקקאו וחמאת הקקאו הנא בסכין חד ולהעביר לקערת המסה
2. להמיס את עיסת הקקאו, חמאת הקקאו והמלח באמבט אדים (באן מארי).
3. להוסיף את המייפל הטהור ותמצית הווניל ולערבב היטב למרקם חלק
4. לשפוך את השוקולד לתבניות סיליקון
5. ניתן להוסיף אגוזים, גרעינים ופירות יבשים כראות עינכם

רוצה לחוות לעומק את עולם הקקאו החי וללמוד לעשות ממנו יצירות מרהיבות וטעימות להפליא?

שקופית קודמת
שקופית הבאה